Zkus si prosím představit, ještě lépe, napiš si, co já jako "pes domácí" dělat můžu a co dělat nesmím během doby,
kdy mám podle Tebe "VOLNO" a oba předpokládáme, že si můžu dělat co chci.

Dokonce to můžeme, možná musíme, rozdělit na dobu, kdy jsem na zahradě nebo doma a kdy jsme venku. 

  • mám volno a jsem sám doma nebo na zahradě
  • mám volno a jsem v procesu učení 
  • mám volno a jsme na procházce

Máš napsáno a teď ke každému zákazu a doporučení napiš, jak jsi mě to naučil. Například

  • jsem doma - nechceš abych ničil věci, štěkal, atd.
  • jsem na zahradě - nechceš, abych kousal stromy, hrabal díry, lovil všechno za plotem, atd.
  • jsme spolu venku a jdeme se učit
    • nechceš, abych tahal na vodítku než dojdeme na místo učení 
    • chceš bych Tě táhnul na místo učení, protože už mám nastavenou motivační osu
    • chceš abych šel rovnou domů, protože si nejlépe pamatuji to poslední, co jsem se naučil
  • jsme spolu venku a jdeme na procházku
    • nechceš, abych tahal na vodítku
    • nechceš, abych reagoval agresivně na psy a lidi, žral ze země, skákal na lidi, atd. 
    • chceš abych Tě následoval
    • chceš abych k Tobě přiběhl na signál 

Je to docela složité, protože než mě necháš samotného doma, na zahradě nebo než půjdeme ven, musím vědět a umět, každé správné chování. 

Není to legrace. Protože trestat za špatné chování, když správné chování není naučeno, může jen mentálně retardovaný člověk z Brlohu a MYSLET SI, že na správné chování přijdu sám, taky není úplně ideální.

Chování a diskriminační signál “VOLNO” - umožňuje a zajišťuje totální odpočinek a diskriminuje aktivitu (nabízené chování)

  • VOLNO je čas a prostor jen a pouze pro mě = Ty mě následuješ
  • musím mít zvládnuté chování “PŘIVOLÁNÍ” = oslovení + gesto + dotek gesta
  • můžeš mě naučit chování "následuj mě" a přidat signál, například "P" jako první písmeno jména P - jako pes, A - jako Azor,
  • musím vědět a umět co je podle Tebe správné a co je podle Tebe špatné chování 

JÁ SE MUSÍM NAUČIT - mít opravdu naučeno, co je podle Tebe správné chování

  • teď je důležitý Tvůj seznam chování, plán pro chování a plán jak mě to naučíš. Takže minimálně fáze učení 
    • vysvětlení - na jednom místě s motivační osou a bez rušivých vlivů se chování musí objevit - hotovo je, když chování nabízím
    • upevnění - na různých místech a časech s motivační osou, bez rušivých vlivů chování umím - hotovo je, když zvládám změny
    • zatížení - na různých místech s rušivými vlivy, musím chování zvládnout - hotovo je, když zvládám chování kdekoli a kdykoli 

TA NEJDŮLEŽITĚJŠÍ PODMÍNKA JE, KDYŽ MÁM VOLNO, ŽÁDNÉ MOJE NABÍZENÉ CHOVÁNÍ NESMÍŠ ODMĚNIT

  • je to pro mě důležité, protože taky někdy musím vypnout, nepřemýšlet, a prostě jen odpočívat

MOTTO psa domácího: je důležité umět tvořit vlastní kouzla a ne je pouze slepě kopírovat

CHCI PSA NAUČIT SVOJE PRAVIDLA PRO CHOVÁNÍ "VOLNO", proto potřebuji PSI BIBLI - ZDE

Kontaktní formulář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Dalším používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich zpracováním, používáním a uchování. Více informací naleznete zde.